Leren bij bol.com

Op 4 mei ging een groep tweedejaars Mediaredacteuren op excursie naar bol.com. De studenten werden rondgeleid en kregen de opdracht om een mediaplan te schrijven voor de online winkel. Op het Creative College in Amersfoort wordt levensecht onderwijs ingezet en deze case bij bol.com past daar perfect bij. Door in te zetten op levensecht onderwijs worden de studenten goed voorbereid op de snel veranderende wereld en beroepspraktijk. Lees het PDF-pictogram Blogdat Merel Ducaat schreef over het bezoek aan bol.com. 

Rondleiding en levensechte opdracht
De klas werd ontvangen door Ward van Loon en Sofieke van Kooten op het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht. Ward van Loon, Manager Content Work Solutions, startte met een leerzaam gastcollege waarin hij veel vertelde over de organisatie en nam de studenten mee in de wereld van online marketing en communicatie. Sofieke van Kooten, Product Specialist SDA - Huishouden, legde ons daarna meer uit over de opdracht. De studenten gaan werken aan een mediaplan en doen daarin o.a. onderzoek naar het gebruik van frituurpannen en gourmetstellen. Sofieke lichtte toe waarom deze productcategorie onderzocht moet worden en wat zij verwacht van de studenten. De dag eindigde met een rondleiding door het pand waarin de studenten een kijkje in de keuken mochten nemen van diverse inspirerende afdelingen bij bol.com.

Plannen presenteren
Op 13 juni 2017 mogen de studenten hun plannen presenteren op het hoofdkantoor van bol.com. Een jury beslist dan wie het winnende advies in handen heeft. En de adviezen worden daadwerkelijk ingezet om de productcategorie te verbeteren. Uiteraard hoopt het Creative College in de toekomst vaker voor organisaties cases en vraagstukken onder de loep te mogen nemen. Het verbinden van de talenten van de studenten aan inspirerende bedrijven en instellingen in het werkveld is een absoluut speerpunt.