Augmented Reality wedstrijd

De afgelopen tijd hebben studenten van de opleiding Design & Interaction (dit is een uitstroomrichting van de niveau-4-opleiding Mediavormgeving) gewerkt aan magazine en app. Op dinsdag 24 januari 2017 presenteerden de studenten het eindresultaat. De bedoeling van dit project was om VMBO-leerlingen met innovatieve middelen te enthousiasmeren voor geschiedenis. Samen met Jelle van Dijk eigenaar van VRGifts werkten de studenten in groepjes aan een glossy Magazine (Historia) en een mobiele App Augmented Reality.

Interactief magazine
Het magazine heeft hotspots van bepaalde images, deze images worden door de App geactiveerd waarbij er 3D scenes te zien zijn die overeen komen met het gekozen thema Romeinen.

Producten studenten
De studenten hebben een doelgroep-analyse gedaan bij leerlingen van VMBO-scholen in de regio Amersfoort. Tijdens de eindpresentatie was de opdrachtgever Jelle van Dijk eigenaar van VRGifts ook aanwezig en heeft mede beoordeeld.

Winnaar
De studenten werden ook beoordeeld op hun presentatie en er werd een winnaar gekozen. Arthur Haveman en Dimas Galihargianto wonnen. Het juryrapport sprak over: “Een goede uitwerking voor de doelgroep en een goed interface design. Het was een compleet product.”