Begeleiding en Centrum voor Studentontwikkeling

Soms loop je tijdens je opleiding tegen dingen aan, waardoor het leren niet meer lekker loopt. Of heb je andere problemen die je in de weg zitten. Misschien helpt het dan, als je wat extra begeleiding krijgt. 

Studentcoach is je eerste aanspreekpunt
Als student is je studentcoach je eerste aanspreekpunt voor het geval je vastloopt of als je denkt dat je extra begeleiding nodig hebt. Zit je ergens mee? Bespreek het met je studentcoach. 

Het supportteam geeft een advies over hoe we jou als student optimaal kunnen ondersteunen in de klas, eventueel aangevuld met groepsprogramma’s of individuele ondersteuning. In het supportteam zit ook iemand van het Centrum voor Studentontwikkeling (CvS). Indien nodig wordt er ook samengewerkt met het buurtteam mbo/schoolmaatschappelijk werk.

Wat als jij of je ouders een vraag hebben?

Stap 1: Kijk eerst zelf op Check it.
Misschien dat je daar al antwoord vindt en/of nuttige informatie die je verder helpt. Check it is jouw online platform voor informatie en tips over allerlei onderwerpen. Misschien heb je schulden, problemen thuis, een verslaving, slaapproblemen of vragen over studiekeuze. Ook kun je via appen over zaken waar je soms niet helemaal uitkomt.

Stap 2: Bespreek het met je studentcoach.
Deze luistert naar je, en kijkt of hij/zij je zelf kan ondersteunen. Soms zal de studentcoach overleggen met het supportteam. 

Stap 3: Het supportteam geeft advies over de volgende stap. Dat kan zijn:

  • oplossing in de klas
  • oplossing met een programma, training of cursus. Het CvS organiseert groepstrajecten zoals faalangst- en empowermenttrainingen en het groepsprogramma Heroriëntatie 
  • een individueel maatwerktraject.

Contactpersoon Ongewenst Gedrag (COG)

Het kan zijn dat je je onprettig of onveilig voelt op school. Dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Denk aan: seksuele intimidatie, geweld, agressie, discriminatie, racisme, fundamentalisme en pesten.

In zulke gevallen kun je direct contact opnemen met de Contactpersoon Ongewenst Gedrag (COG). 

  • Via de receptie van de locatie is de COG snel aanspreekbaar 
  • Via Check It kun je anoniem ​​appen en chatten met een medewerker van ROC Midden Nederland
  • Via e-mail: elke locatie heeft een eigen contactpersoon ongewenst gedrag mailadres: cog.locatienaam​@rocmn.nl (voorbeeld: cog.harmonielaan@rocmn.nl) De COG zal je mail binnen enkele werkdagen beantwoorden.
In het filmpje leggen we je wat meer uit over Check it

Heb je vragen?

Studiekeuzevragen? Vraag het ons voorlichtingscentrum: